Banner

sobota 17. novembra 2012

Ako premiestňovať dáta medzi listami (formulár - databáza)

 

Dnešok venujem jednoduchému makru, ktoré mi veľmi zjednodušilo život, keď som robil v controlling-u.

Aj keď sa Vám sample file bude zdať jednoduchý a možno neopodstatnený, verte mi pri veľkých tabuľkách a niekoľkonásobných copy-paste procedúrach vás po čase prestane baviť to nepretržité klikanie na myš.

Osobne Vám odporúčam zvyknúť si pri práci v Excel-i prestať používať myšku. Je to jednak znak toho, že ste pokročilejší užívateľ ale HLAVNE: šetrí to čas a eliminuje monotónnu prácu.

Celkovú koncepciu makra a použitia si pozrite na videu, ja sa budem venovať len jednému riadku z kódu:

Selection.End(xlUp).Offset(r, s).Select

Červenou farbou som zvýraznil pojem Offset, ktorý sa po nahraní makra v kóde neobjaví. Tento argument posúva kurzor z pôvodnej bunky o r riadkov a s stĺpcov.

Takže ak chcete posunúť kurzor z poslednej počiatočnej zaplnenej bunky v databáze na prvú prázdnu (chcete vložiť nové záznamy), použijete nasledujúci kód:

Selection.End(xlUp).Offset(1, 0).Select

Lepší popis procesu tvorby je k dispozícii na nasledujúcom videu:

 

Databáza-formulár

Dúfam, že sa počas tvorby nestratíte, ak áno – kedykoľvek sa ozvite, resp. komentujte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.