Banner

štvrtok 18. októbra 2012

Makra Message-Box

 

Dnes v tak neskorej nočnej hodine som sa rozhodol opäť obohatiť (osviežiť) vaše znalosti a preto si ukážeme ako vlastne v Excel-i vzniká dialógové okno.

Pre začiatok by bolo vhodné stiahnuť si sample file. Princíp, resp. syntax dialógového okna je veľmi jednoduchý:

Sub Názov makra()
MsgBox
"ĽUBOVOLNÝ TEXT"
End Sub

Výstup tohto makra vyzerá nasledovne:image

Druhý spôsob –  pomocou ActiveX Controls. Vyrobíme Button a potom dvojklikom mu napíšeme [image%255B23%255D.png]makro. Pozor! v tomto štádiu sa nachádzame v Design mode! Ak pravým tlačidlom kliknete na takto vytvorený button, v Properties si môžete zmeniť napríklad názov alebo jeho farbu.

Ja som v sample file pozmenil:

1) farbu na červenú – BackColor

2) Písmo na biele – Forecolor

3) Text v Button-e – Caption

Čo ak chcem aby sa mi makro automaticky spustilo po otvorení súboru?

Znie to trošku lišiacky, no nie je to žiadna veda, proste zmeníme názov makra takto:

Sub Názov makra()   na   Sub Auto_Open()


Príklad si môžete pozrieť v sample file. To by bolo pre dnešok všetko, no čaká nás veľa článkov. Týmto dúfam, že sa mi podarilo zaujať aspoň aké-také publikum a že už niektorí sa učíte programovať jednotlivé typy makier Úsmev.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.